دوستان سلام.
یکی از بزرگ ترین معذلاتی که الان تو دنیای سئو به وجود اومده، افت بر اثر آپدیت اخیر الگوریتم گوگل در آگوست ۲۰۱۸ هستش.
گوگل در ویدئویی که در Hangout منتشر شده، توضیح داده که چطور میشه از این افت نجات پیدتا کرد.
با توجه به آخرین آپدیت هسته، بعد از درست کردن تمام محتوایی که مورد رضایت نبود و توسط خودمان انجام شد، چه زمانی شاهد تغییرات گسترده خواهیم بود؟ این مدت ۳ ماه خواهد بود؟ یا بیشتر؟
جان مولر در جواب گفته است که: هنگامی که پای آپدیت هسته الگوریتم (Broad core algorithm update) به میان کشیده می شود، مولر می گوید که قضیه درباره درست کردن یا تعمیر کردن مشکلات نیست. بلکه گوگل بیشتر در نظر دارد محتوایی که به جستجو کننده نمایش میدهد ارتباط بیشتر با متنی باشد که جستجو شده است. منظور از ارتباط، مفهوم Relevancy در سئو است.
نیازهای مردم تغییر می کنند، بنابراین ارتباط مطالب یک سایت با عبارات سرچ مورد استفاده کاربران به مرور زمان کاهش می یابد.
مدیران وبسایت ها (وبمستر ها) باید صادقانه مطالبی را که بعد از آپدیت آگوست دچار تنزل رتبه شده اند بررسی کنند، و آن مطالب را به عبارات سرچی (کوئری هایی) که قبلا با آن ها رتبه خوبی کسب کرده بودند مرتبط کنند و همگام سازند.
با این حال، حتی بعد از تغییرات، مدت زمانی طول می کشد تا گوگل موارد تغییریافته را پردازش کند.
مولر توضیح می دهد: این یک پروسه روتین و دائمی است که زمان مشخصی ندارد بانابراین مهم ترین کاری که مدیران سایتها می توانند انجام بدهند این است که ارتباط مطالبشان را با عبارات جست و جو شده افزایش بدهند.